Het is nu do 28 maart 2024, 21:13

  • PortaalForum Techniek Verwarming

  • Zoeken

    Categoriën

    Onderhoud Hydor ETH 200

    • Auteur
    • Bericht
    Avatar gebruiker

    Luc

    Level: 2

    Level: 2

    • Berichten: 244
    • Geregistreerd: do 30 okt 2014, 14:15
    • Woonplaats: Brugge

    Onderhoud Hydor ETH 200

    Berichtzo 09 nov 2014, 16:56

    Als nieuwkomer in aquascaping had ik graag iets meer uitleg gekregen van iemand die Hydor ETH 200 12mm of gelijkaardig gebruikt.
    Alle voordelen staan beschreven naast het product op deze webshop en ik ben er volledig mee eens.
    Maar, heb je ook onderhoud aan deze verwarming doordat er een laagje kalk zich zou afzetten of niet?
    De verwarmingen heeft een vermogen van 200W, dit is wel tamelijk hoog voor een 60 liter aquarium. Valt dit mee naar verbruik toe of doe ik het beter met en 75W klassieke verwarming ( :| wel niet zo mooi )
    Avatar gebruiker

    Wilco

    Beheerder

    Beheerder

    • Berichten: 643
    • Geregistreerd: di 13 mei 2014, 17:08
    • Woonplaats: Steenwijk

    Re: Onderhoud Hydor ETH 200

    Berichtma 10 nov 2014, 11:56

    De staafverwarmingen die ik in het verleden heb gebruikt, heb ik nog nooit een laagje kalk op gezien of dat dat de werking zou beïnvloeden. Bij grote mate van kalkafzetting is het denk ik beter om de hardheid van het water omlaag te krijgen.

    Wel is het vermogen aan de hoge kant. Ik zou eerder aanraden om te kijken of je écht een verwarming nodig bent. Als je kamertemperatuur 's nachts niet beneden de 17 graden komt en overdag gewoon 20 graden is, wordt het in het aquarium met de verlichting erboven en door de warmteafgifte van de pomp zo'n 21 tot 23 graden. Dat is voor de meeste vissen en planten prima.
    Avatar gebruiker

    Erikada 60P

    Level: 0

    Level: 0

    • Berichten: 13
    • Geregistreerd: zo 12 jul 2015, 21:11

    Re: Onderhoud Hydor ETH 200

    Berichtwo 15 jul 2015, 21:30

    Hoi Luc,

    Ik gebruik een Hydor ETH 200 in een 60 P Aquarium van ADA. Er zijn veel gebruikers te vinden op internet welke een Hydor gebruiken in een vrij klein aquarium. De temperatuur heb ik op 23 graden staan. De Hydor verwarmt mooi gelijkmatig en doet dat niet met pieken. Omdat de capaciteit vrij hoog is duurt de opwarming van het water naar verhouding wat korter. In die tijd verbruik de Hydor weliswaar 200 watt maar de duur zal korter zijn dan van een verwarming met een lager vermogen. Tot nu toe ben ik tevreden en ik heb geen zichtbare verwarming in het aquarium. In de gebruiksaanwijzing staat dat dat de Hydor doorgespoeld kan worden met heet water om afzetting te voorkomen, maar na 9 maanden in gebruik te hebben kan ik nog geen enkele vervuiling vaststellen.

    Gr. Erik

    Stefan

    Level: 0

    Level: 0

    • Berichten: 29
    • Geregistreerd: vr 23 jan 2015, 22:43

    Re: Onderhoud Hydor ETH 200

    Berichtzo 04 okt 2015, 11:44

    Ik gebruik zelf de Hydor in een Ada Mini M. Werkt perfect!

    Het water is snel op temperatuur en zoals hierboven ook al is gezegd zonder pieken.

    Keer terug naar Verwarming

    Wie is er online

    Geregistreerde gebruikers: Geen geregistreerde gebruikers.