[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 384: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Aquascaping-forum • Toon onderwerp - Amazonia Light

Het is nu di 16 apr 2024, 10:22

  • PortaalForum Inrichting Bodemsubstraat en voedingsbodem

  • Zoeken

    Categoriën

    Amazonia Light

    De basis van je Nature Aquarium. Opbouw, Aqua Soils, Decoratie zand, toevoegingen etc.
    • Auteur
    • Bericht

    Erik

    -

    • Berichten: 1
    • Geregistreerd: di 28 maart 2017, 12:13

    Amazonia Light

    Berichtdi 28 maart 2017, 12:52

    Hi all,

    Heeft er al iemand ervaring met de Amazonia Light bodem? Ik heb namelijk het advies gekregen om in een nieuw te starten aquarium Amazonia te gaan gebruiken op de plekken waar de planten komen te staan, maar aangezien het een samenvoeging van twee andere bakken wordt, heb ik niet de mogelijkheid om de aquarium een paar weken zonder vis te laten.

    Er komt uiteraard een volledig ingedraaid filter op en het overige substraat (filterzand) komt voor het grootste deel uit de andere bakken. Normaliter zou extra indraaien dan ook niet nodig zijn en het bestand uit de andere bakken is ook heel beperkt voor deze nieuwe aquarium.

    Omdat het geen zwaar beplante aquarium wordt, denk ik dat ik zo'n 6-9 liter Aquasoil nodig heb op een aquarium van bruto 400 liter. Ik ben echter toch wat bang voor de ammonia die uit de Amazonia kan lekker en las dat de Amazonia Light dit probleem minder/niet heeft.

    Graag hoor ik adviezen over wat wijsheid is en ook of ik voor Echinodorus Vesuvius de Aquasoil nog met een fijne variant af zou moeten dekken.

    Groeten,

    Erik
    Avatar gebruiker

    Olaf

    Level: 0

    Level: 0

    • Berichten: 27
    • Geregistreerd: wo 11 jan 2017, 17:49

    Re: Amazonia Light

    Berichtdi 25 apr 2017, 20:23

    Hallo Erik,

    Ik snap je bezorgdheid, ik heb ditzelfde probleem helaas ook noodgedwongen gehad.
    Al ging het bij mij maar om 1 vis (Corydoras eques variant) welke als enige een defect verwarming element heeft overleefd -.-
    Ik moest deze dus direct na het afronden van mijn "aquascape" te water laten.
    Ik heb zelf de "oude" amazonia aqua soil en bijpassende powder gebruikt en elke dag flink ververst.
    De vis heeft naar mijn idee geen last gehad en zwemt nog altijd vrolijk in het rond!
    Ik zou je wel willen adviseren om ook de aquasoil powder te gruiken in een laag van een cm of 2 a 3!
    Het houd de planten zoveel beter op hun plek (met name de fijnere plantjes en bodembedekkers)

    Ik hoop je zo voldoende te hebben geinformeerd :)
    al zul je aan de datum van je post al wel begonnen zijn zie ik nu ><
    Avatar gebruiker

    Wilco

    Beheerder

    Beheerder

    • Berichten: 643
    • Geregistreerd: di 13 mei 2014, 17:08
    • Woonplaats: Steenwijk

    Re: Amazonia Light

    Berichtdi 20 jun 2017, 11:46

    Voor het inrichten van een nieuw aquarium: Neem er altijd ruim de tijd voor. Laat je niet stressen door vissen die je snel over moet zetten. Haast is altijd, ik zeg het nog eens ALTIJD een slechte invloed op je layout.
    Als je vissen tijdelijk moet onderbrengen, tik dan een goedkoop aquarium op marktplaats op de kop en zet hem weer op diezelfde site wanneer je de vissen hebt overgezet.
    Als je het anders wilt doen, zorg dan dat je alsnog veel water ververst.

    Meer informatie over Amazonia Light:



    En over het substraat systeem:


    Keer terug naar Bodemsubstraat en voedingsbodem

    Wie is er online

    Geregistreerde gebruikers: Bing [Bot]

    cron