Het is nu vr 29 maart 2024, 00:41

  • PortaalForum Techniek Verlichting

  • Zoeken

    Categoriën

    welke externe filters zouden jullie mij aanraden

    De bron voor frisse plantengroei in het aquarium. LED verlichting, TL verlichting, HQI verlichting
    • Auteur
    • Bericht

    Guy

    -

    • Berichten: 1
    • Geregistreerd: za 02 jan 2021, 20:15

    welke externe filters zouden jullie mij aanraden

    Berichtza 02 jan 2021, 22:53

    Beste aquarium vrienden,

    Ik wil mij even voorstellen omdat ik hier nieuw ben op dit forum sinds 2 januari 2021
    mijn naam is Guy en ben woonachtig in België

    Na jaren actief bezig te zijn geweest met het houden van een aquarium maar toch twee
    maal moeten stoppen wegens omstandigheden door verhuis zou ik terug mijn geliefde
    hobby willen hernemen maar daar ik niet meer op de hoogte ben van de evolutie op het
    gebied van techniek meer bepaald externe filters en verlichting en daarom is hulp altijd
    welkom en gewaardeerd

    Het zou gaan om de volgende afmetingen van de aquariums die ik in gedachte heb onder voorbehoud

    1. aquarium L 80 x B 40 x H 40 inhoud 128 liter
    2. aquarium L 100 x B 40 x H 40 inhoud 160 liter
    welke externe filters zouden jullie mij aanraden qua merk en filtering liters water per uur doorstroming

    Qua verlichting gebruikte ik vroeger vooraan 865 - midden 840 - achteraan 830 - T8 TL lampen - 39 Watt
    nu met de evolutie van Led verlichting ben ik niet meer op de hoogte wat is jullie ervaring met Led
    verlichting en de afmetingen van jullie aquariums

    Zijn er ergens nog losse lichtbalken te verkrijgen dat ik zelf mijn verlichting kan bepalen hetzij met TL T5 Led lampen die mij het zelfde licht geven als de 865 - 840 - 830 of kunnen vervangen worden door volledige platte Led verlichting maar liggend over de lengte van het aquarium dan een tip is welkom qua merk en goede resultaten

    In afwachting van een tegenbericht dank ik iedereen al bij voorbaat

    groetjes
    Guy,

    Lozano

    Level: 1

    Level: 1

    • Berichten: 193
    • Geregistreerd: za 17 maart 2018, 21:56

    Re: welke externe filters zouden jullie mij aanraden

    Berichtdo 07 jan 2021, 15:55

    Hallo Guy, en welkom.

    ik heb zelf een JBL 402e crystal profi op een 55L tank.
    draait nu 2,5 jaar en heb nog geen klachten.
    Het schoonmaken van de filter is ook niet zoveel werk.
    ik moet wel zeggen dat voor mijn volgende tank, ik voor de OASE Biomaster ga denk ik,maar dat zie ik dan wel, :D
    voor de verlichting heb ik sind een maand of 3 ( op advies van Corne) een Twinstar 450ea, waar ik zeer tevreden over ben, op advies van Cor

    Lozano

    Level: 1

    Level: 1

    • Berichten: 193
    • Geregistreerd: za 17 maart 2018, 21:56

    Re: welke externe filters zouden jullie mij aanraden

    Berichtdo 07 jan 2021, 16:04

    dat ging niet goed :D
    de laatste zin moest ik nog veranderen :D
    maar goed, dat is wat ik gebruik :D
    Gr, Lozano

    Gijs

    Level: 0

    Level: 0

    • Berichten: 72
    • Geregistreerd: di 06 maart 2018, 22:11

    Re: welke externe filters zouden jullie mij aanraden

    Berichtvr 08 jan 2021, 21:53

    Welkom,

    Ik heb zelf ook goede ervaring met de jbl e serie filters. Ik gebruik zelf de e702 op een 60 liter aquarium en heel tevreden erover, geen geluid en amper onderhoud.

    De sterkte van de filter hangt ook af van je wilt in je aquarium. Veel dichte beplanting en hardscape vraagt vaak wat meer liters per uur. ( Mijn aquarium is helemaal dicht beplant en ik gebruik 700l/h op 60 liter)

    Wat ben je van plan in het aquarium? Is sterke verlichting vereist? Ik gebruik zelf de twinstar 600sp, erg mooie en goede lamp maar wel erg prijzig. Bij mij is hij na 2 jaar mankementen gaan tonen wat ik helaas niet binnen de prijs vind passen.

    Heb ook goede ervaring met chihiros lampen via china. Mooie lampen voor een vriendelijke prijs.

    Keer terug naar Verlichting

    Wie is er online

    Geregistreerde gebruikers: Geen geregistreerde gebruikers.

    cron