Het is nu do 28 maart 2024, 19:25

  • PortaalForum Techniek Verlichting

  • Zoeken

    Categoriën

    dennerle scaper's led

    De bron voor frisse plantengroei in het aquarium. LED verlichting, TL verlichting, HQI verlichting
    • Auteur
    • Bericht

    joren1994

    Level: 0

    Level: 0

    • Berichten: 18
    • Geregistreerd: vr 05 feb 2016, 23:31

    dennerle scaper's led

    Berichtza 11 mei 2019, 09:37

    Hallo,

    Heb hier een Dennerle scaper's led liggen maar die adapter daarvan is doorgebrand.
    Nu kun je niet echt die adapter apart ergens kopen dus was mijn vraag ofdat je eventueel een andere adapter daarop kan aansluiten die dezelfde wattage en voltage heeft. En als dit gaat hoe zou je die dan aansluiten want op de lamp komen 3 draden aan. Op onderstaande foto's kun je dat zien.

    [Afbeelding niet meer zichtbaar] TIP: Voeg afbeelding toe via 'bijlage toevoegen' in plaats van externe hosting]
    [Afbeelding niet meer zichtbaar] TIP: Voeg afbeelding toe via 'bijlage toevoegen' in plaats van externe hosting]
    [Afbeelding niet meer zichtbaar] TIP: Voeg afbeelding toe via 'bijlage toevoegen' in plaats van externe hosting]

    Alvast bedankt
    Avatar gebruiker

    Luc

    Level: 2

    Level: 2

    • Berichten: 244
    • Geregistreerd: do 30 okt 2014, 14:15
    • Woonplaats: Brugge

    Re: dennerle scaper's led

    Berichtma 13 mei 2019, 04:57

    Adapters van 24 Volt zijn makkelijk te verkrijgen bij Reichelt.nl of Conrad, RS of Farnell. Maar een led moet altijd in stroom beperkt worden anders brandt hij door. Dus ik veronderstel dat de zwarte draad de massa is en de rode de +24volt. De andere kan de aarding zijn of een temperatuur sensor of stroomsensor. Dit wil zeggen dat de stroom beperkt wordt. Op die adapter staat niet powersupply maar ballast, wat waarschijnlijk neerkomt op die stroombeperking. Adapters met stroombeperking zijn te verkrijgen maar eerst moet je weten of uitmeten wat het doel van die middenste draad is. Als je een vriend technicus kent zou hij dat met een regelbare voeding en stroombeperking kunnen bepalen voor je. Ikzelf woon in Brugge Belgie, ik weet niet als dit veraf is voor je. Groetjes Luc

    Keer terug naar Verlichting

    Wie is er online

    Geregistreerde gebruikers: Geen geregistreerde gebruikers.

    cron