Het is nu do 28 maart 2024, 12:56

  • PortaalForum Inrichting Beginnershoek

  • Zoeken

    Categoriën

    Eerste aquascape

    Deel hier je tips beginners en algemene informatie m.b.t. het Nature Aquarium. (Gulden snede, compositie, planning, waar op te letten etc.)
    • Auteur
    • Bericht

    Salvia

    -

    • Berichten: 1
    • Geregistreerd: ma 05 okt 2020, 15:06

    Eerste aquascape

    Berichtma 05 okt 2020, 15:27

    Hallo allemaal,

    even voorstellen: ik ben Marit, woon in Almere. Jaren geleden had ik een tijdje een Juwel Record 60 op mijn kamer staan, maar ben toen nooit echt in het aquascapen terecht gekomen (hoewel ik vermoed dat ik het toen ook al leuk gevonden zou hebben).
    Sinds een paar jaar woon ik samen met mijn vriend en hebben we in ons huis een doorkijk tussen de keuken en de eethoek/woonkamer. Het is een zware, betonnen muur van 30cm dik. Daarin zit een opening van een centimeter of 85. Vanaf dag 1 zag ik het al helemaal zitten om daar een mooi aquarium neer te zetten, temeer daar dat iets meer licht in onze donkere keuken zou brengen (geen ramen).

    Via Marktplaats heb ik nu een Juwel 125 op de kop getikt en wil daar een mooie aquascape in gaan bouwen. De stam en takken van een oude olijfboom worden de eyecatcher. Daarbij heb ik -ook tweedehands- een partij grijze (Seiryu?) stenen. Gezien het gebrek aan ruimte eromheen ga ik werken met een Hamburger mattenfilter aan de linker kant (zie foto).

    Mijn beeld is om de boom te gaan beplanten met Anubias, of misschien zelfs Bolbitis heteroclita difformis. Daarboven een wolk drijfplanten om het bladerdek van de boom te simuleren. Onder de boom moeten daarom schaduw-tolerante soorten komen.

    De kunst zit erin om in deze ondiepe aquarium, die ook nog eens van 2 kanten bekeken wordt, diepte te krijgen.... Heeft iemand daar een goed idee voor???

    PS: op de foto het aquarium. Het karton links moet de mattenfilter simuleren. De tak rechts is een optie. Van dat soort takken heb ik nog meer.
    Bijlagen
    Aquarium Salvia.jpg
    Het aquarium op zijn plek

    Keer terug naar Beginnershoek

    Wie is er online

    Geregistreerde gebruikers: Geen geregistreerde gebruikers.