Het is nu do 28 maart 2024, 21:17

  • PortaalForum Inrichting Beginnershoek

  • Zoeken

    Categoriën

    Kan ik hier nog wat mee?

    Deel hier je tips beginners en algemene informatie m.b.t. het Nature Aquarium. (Gulden snede, compositie, planning, waar op te letten etc.)
    • Auteur
    • Bericht

    Gary27

    -

    • Berichten: 2
    • Geregistreerd: zo 28 jun 2020, 15:30

    Kan ik hier nog wat mee?

    Berichtzo 28 jun 2020, 15:51

    Beste lezers, ik heb een hulpvraag.. ik moet een Rio 240 opnieuw inrichten maar ik heb geen idee hoe. Verder ben ik niet de meest creatieve dus vraag ik het hier.
    Ik heb een groot driehoekig stuk hout dat is begroeid met anubias. Het is ongeveer 45x45x45cm. Verder heb ik wat breukstenen waar ook anubias op groeit. Ik heb nog een plastic mandje wat ook is begroeid met anubias. En als laatste heb ik nog wat onbegroeid breuksteen.

    Is hier nog iets van te maken of moet ik het er gewoon maar weer erin gooien en wat vissen erbij doen?

    Ik hoop dat jullie mij een beetje in de goede richting kunnen wijzen. Voor de duidelijkheid: het hoeft geen supermooie scape te worden. Ik wil wat ideeën om het een beetje netjes en een beeeeeetje mooi eruit te laten zien.

    Sorry voor de kwaliteit van de foto’s de lamp is stuk.
    Bijlagen
    D256C7C4-6951-427C-A825-FE7B557FEF64.jpeg
    684EBA8D-65A5-44D5-BE7E-B6324AA549FB.jpeg
    FC3B8E87-589D-421E-BF26-2250F677EE63.jpeg
    032F6AF4-4F30-49BD-8287-D9334BB1F501.jpeg
    BFD5631A-18FB-4011-8E54-11F07B383C1B.jpeg

    Lozano

    Level: 1

    Level: 1

    • Berichten: 193
    • Geregistreerd: za 17 maart 2018, 21:56

    Re: Kan ik hier nog wat mee?

    Berichtdo 09 jul 2020, 13:20

    Hallo Gary,
    Ik denk dat er zeker wat van te maken is,
    Als eerst zou ik de bloempotjes eruit halen.
    Je kan op you tube echt super veel filmpjes kijken hoe een scape word gebouwd,hier kan je een hoop van leren en ook zien wat je zelf mooi vind kwa hardscape en beplanting.
    De techniek achter de scape is ook belangrijk ,zoals je filter ,verlichting en het toevoegen van co2 .
    Ook je bodem is zeer belangrijk zeker als je deze voor lange tijd wil behouden,het toevoegen van goede plantevoeding speelt ook een grote rol.
    Ik weet niet hoeveel kennis je hebt over aquascapen,maar op internet is alles te vinden hier over.
    Dat heb ik als eerst gedaan ,heel veel lezen ,filmpjes kijken en dan gewoon proberen,hoe meer je er mee bezig bent hoe beter het resultaat,het begin is altijd lastig,maar als hij eenmaal draait dan is het een kwestie van bijhouden.
    Wat voor techniek heb je er nu aan hangen?
    Gr, Lozano

    Gary27

    -

    • Berichten: 2
    • Geregistreerd: zo 28 jun 2020, 15:30

    Re: Kan ik hier nog wat mee?

    Berichtza 11 jul 2020, 15:51

    Dag Lozano,
    Ik heb zo goed als geen techniek erin hangen. Alleen een binnenfilter.
    Ik heb die filmpjes wel gezien, maar ik hoef niet zo een hardcore aquascape. Ik vroeg mij gewoon af hoe het er een beetje mooi eruit kan laten zien of is dit forum daar niet voor? En wat moet ik met het grote stuk hout doen?
    Ik zat eraan te denken om het bovenste deel weg te zagen omdat het zo groot is.

    Mauskette91

    -

    • Berichten: 1
    • Geregistreerd: zo 12 jul 2020, 01:43

    Re: Kan ik hier nog wat mee?

    Berichtzo 12 jul 2020, 01:54

    Hey,

    Ziet er goed uit, Ik ben zelf fan van hout met anubias erop gegroeid, wat je zou kunnen doen is, op de plekken waar het hout en grind elkaar ontmoeten, stenen of stukken hout van middle matige groten toevoegen, zodat het van groot stuk hout naar -> middelmatig groot hout/breukstenen naar -> klein grind gaat. je zou ook gekookte catappa bladeren kunnen toevoegen maar dit verandert de kleur van je water als je geen actief houtskool gebruikt en de waardes veranderen.
    Je zou ook lange stengel planten kunnen toevoegen aan de achtergrond en kleine tapijt planten aan de voorkant het is maar net wat je mooi vindt en hoeveel energie,tijd en geld je in je aquarium wilt stoppen. Daarnaast kan je ook YouTube videos bekijken en ideeën daarvan pakken. Ik vindt zelf dat "MD Fish Tanks" op YouTube goede videos heeft.

    Veel succes!

    Lozano

    Level: 1

    Level: 1

    • Berichten: 193
    • Geregistreerd: za 17 maart 2018, 21:56

    Re: Kan ik hier nog wat mee?

    Berichtma 13 jul 2020, 19:09

    Hallo Gary,
    Ja dan zou ik er niets aan veranderen, alleen wel die bloempotten eruit :D , en misschien kan je dan 2 stukken spiderwood toevoegen ,1 grote links en een iets kleinere rechts, ziet t er toch anders uit,moet je ff mee spelen om te kijken hoe ze het mooist erin staan, hier kan je ook mos op binden ,of anubias of bucephalandra , zoiets :)
    Misschien hebben andere betere ideeen,ik zit zelf ook nog in het leer proces :D .
    Maar in ieder geval succes.
    Gr, Lozano

    Keer terug naar Beginnershoek

    Wie is er online

    Geregistreerde gebruikers: Geen geregistreerde gebruikers.