Het is nu do 28 maart 2024, 12:19

  • PortaalForum Inrichting Beginnershoek

  • Zoeken

    Categoriën

    Eerste Aquascape

    Deel hier je tips beginners en algemene informatie m.b.t. het Nature Aquarium. (Gulden snede, compositie, planning, waar op te letten etc.)
    • Auteur
    • Bericht

    SandervHerk

    -

    • Berichten: 1
    • Geregistreerd: vr 13 dec 2019, 20:43

    Eerste Aquascape

    Berichtvr 13 dec 2019, 20:52

    Halloo, ik ben nieuw op dit forum en dan ook maar een jonge gast (17). Vandaag me eerste aquascape gemaakt in een 105 liter aquarium. Zelf echt super blij mee, alles zag er Topp uit en kon niet beter. Tot dat..... me spiderwood begon te drijven en al me grind en zand met elkaar mixten.. ben wel 2 uur bezig geweest om met een pincet de korrels weer terug te krijgen in zijn vak. Deze week komt er een co2 fles op en hoop ik dat die nog gaver wordt... hebben jullie nog tips en tricks voor mij??? Graag iets over het water in de aquarium doen zonder alles overhoop wordt gehaald en hoe jullie de waterwissel doenn???? Hoor graag van jullieeee :D

    Ps wil later iets met dit gaan doen als werk dus vond het gaaf dat het best aardig gelukt was voor de eerste keer, als zeg ik het zelf
    Bijlagen
    A19F3E1E-E5D4-4BA4-9EA4-3009E5E2AC02.jpeg
    BFC1E507-B2D1-4E1D-A978-A0917777EDDC.jpeg
    F925B4F3-996E-46FF-996C-9A21FF781EAB.jpeg
    A84034D6-6EC9-4A41-BADF-95E3A89A7058.jpeg
    CA5382C5-D9A5-40E6-AB5A-135C72E26239.jpeg

    Riek The Rocker

    -

    • Berichten: 5
    • Geregistreerd: zo 11 okt 2020, 17:46

    Re: Eerste Aquascape

    Berichtzo 11 okt 2020, 17:57

    Ik vind het er alvast netjes uitzien! Erg leuk ;D

    PatjeR

    -

    • Berichten: 5
    • Geregistreerd: wo 06 feb 2019, 19:51

    Re: Eerste Aquascape

    Berichtwo 09 dec 2020, 11:55

    Hoi,
    Ziet er goed uit, zeker voor je eerste poging!
    Maar houd er rekening mee dat als je Co2 gaat gebruiken, dat je ook voldoende licht hebt om de fotosynthese van je planten optimaal te krijgen.
    Anders gaan je vissen zich niet goed voelen of zelfs sterven..
    Ik weet dat het als beginnende aquascaper allemaal veel geld kost, maar ik zou je zeker willen aanraden om ook je filter(tjes) te upgraden, zeker als je een aquarium van 100 liter of meer hebt...
    Ik zou je een Oase Biomaster 350 Thermo (met ingebouwde verwarming) aanraden, én goed filter materiaal natuurlijk..
    Dan is je aquascape ook nog eens mooier en opgeruimd zonder dat verwarmingselement en je filtertjes die in het zicht zitten. (Een goedkope tip: Plak een folie op je achtergrond dat maakt het ook een stuk mooier, naar mijn mening)
    Ik gebruik zelf Seachem Matrix plus Seachem Purigen, wel wat duurder maar dan heb je in mijn mening (en ervaring) het beste wat je kan hebben. Dan ben je ook nog eens van die "witte waas" af door de Purigen.
    Je kunt het nieuw bij Wilco bestellen (Azaqua.nl) dan ben je voor ongeveer 250.- euro klaar, maar dan heb ik er wel 2kg Matrix (biologische media) en een zakje van 100ml Purigen geselecteerd, lijkt veel geld maar allebei kun je een leven lang gebruiken, plus ik vind dat de Oase Filters een van de beste op de markt zijn, zeker met de handige voorfilter die je heel makkelijk kunt schoonmaken zonder de hele filter te moeten ontkoppelen...
    En als je weer wat geld hebt een paar mooie lily pipes :-)
    Op marktplaats staan de biomasters meestal ook wel op, maar dan heb je geen garantie en is het maar afwachten wat je koopt natuurlijk...
    Ik hoop dat je hiermee iets mee kunt..
    Gr. Patrick

    Keer terug naar Beginnershoek

    Wie is er online

    Geregistreerde gebruikers: Bing [Bot]

    cron