[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 384: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Aquascaping-forum • Toon onderwerp - Vivarium 2016

Het is nu do 18 apr 2024, 02:55

  • PortaalForum Algemeen Evenementen

  • Zoeken

    Categoriën

    Vivarium 2016

    • Auteur
    • Bericht

    Albert

    Level: 0

    Level: 0

    • Berichten: 31
    • Geregistreerd: wo 31 aug 2016, 15:21

    Re: Vivarium 2016 treffen

    Berichtwo 07 dec 2016, 09:26

    Ja, zitten wel mooie winkels in de buurt daar. Is ook reclame voor hun.

    Ik ben 125ste geworden met de EAPLC (ok van de 161, maar toch). Het is met een aquarium waar ik nog lang niet tevreden over was. aquarium staat er nu VEEL mooier bij, maar de wedstrijd kwam te vroeg. Wie weet kan ik volgend jaar meedoen. Nieuwegein is 20 minuten voor mij :) Mijn 60 cm is een echt scape bakje, mn meter meer gezelschap to be honest.
    Avatar gebruiker

    Wilco

    Beheerder

    Beheerder

    • Berichten: 643
    • Geregistreerd: di 13 mei 2014, 17:08
    • Woonplaats: Steenwijk

    Re: Vivarium 2016 treffen

    Berichtzo 11 dec 2016, 12:04

    Over de Dennerle Contest:
    Ik denk dat Vivarium erg goed bezig is met de Dennerle contest. Daar zou op zich niets aan te hoeven worden verandert. Je hebt op vrijdag een hele dag de tijd om je aquarium in te richten. Als het in die tijd niet lukt, moet het wel heel raar lopen. Het deelnemersveld is wat aquascaping betreft in NL te beperkt naar mijn mening.

    Je kunt je als deelnemer ook laten sponsoren door leveranciers als je niet het budget hebt voor plantjes. Wat Vivarium zou kunnen doen is mensen aanhaken bij een plantenleverancier waar ze voor bijvoorbeeld 40 euro planten mogen uitzoeken en daarvan zelf 50% betalen. Lijstje doorgeven, planten geleverd op vrijdag en klaar. Dat kan ook voor hardcsape.

    Zo doen ze het in Azië. Wellicht dat met de kans op het winnen van serieuze bedragen, dat mensen ook zelf meer bereid zijn om er geld in te steken om kans te maken.


    Over de Live scaping contest:
    Als je in een uur een aquarium moet live scapen, moet je wel weten wat je doet. Pro aquascapers en diegene die workshops enzo doen, die zal het wel lukken. Mensen die slechts 1 of 2 aquaria per jaar inrichten gaan echt niet wat hoogstaands neer zetten in een uur. In een team gaat dat allicht vlugger, maar het blijft een beetje "speedscapen".
    Ik zou deze aquaria gewoon ook in een dag laten inrichten door mensen die weten wat ze doen. Bezoekers kunnen dan in gesprek raken en op ontspannen wijze van elkaar leren, zonder dingen af te hoeven raffelen en echt iets moois neer te zetten.

    Ik ben meermaals bij de The "Art of the Planted Aquarium Contest" aanwezig geweest in Duitsland, waar mensen een groot EHEIM aquarium inrichten gedurende de dag. En een andere groep Dennerle Nano tanks. Erg mooi en leerzaam om goede aquascapers als Oliver Knott, Gregoire Wollinski, Adrie Bauman aan het werk te zien! Die allemaal ook erg graag vertellen over wat ze aan het doen zijn en welke technieken ze gebruiken.


    En aquaria meenemen... dat is erg eenvoudig en zou een optie kunnen zijn.
    Avatar gebruiker

    Luc

    Level: 2

    Level: 2

    • Berichten: 244
    • Geregistreerd: do 30 okt 2014, 14:15
    • Woonplaats: Brugge

    Re: Vivarium 2016

    Berichtdo 15 dec 2016, 15:13

    Een pas gemaakte scape geeft nog niet de uitstraling van hoe het eruit zal zien binnen enkele maanden. Daarom is dit moeilijk te beoordelen vind ik. Als ik zou meedoen zou ik graag een 6 tal maand voordien beginnen maar dan de scape ter plaatse afwerken. Tenzij dat het doel is om de ganse opbouw van de scape te volgen. Een bijdrage betalen voor een nano aquarium zou nog doenbaar zijn maar grotere formaten niet. Ook is het vervoer een risico. Maar ik sta achter Wilco zijn standpunt.
    Vorige

    Keer terug naar Evenementen

    Wie is er online

    Geregistreerde gebruikers: Geen geregistreerde gebruikers.

    cron