Het is nu do 28 maart 2024, 19:36

  • PortaalForum Algemeen Evenementen

  • Zoeken

    Categoriën

    EAPLC 2015

    • Auteur
    • Bericht
    Avatar gebruiker

    Arnold

    Level: 1

    Level: 1

    • Berichten: 157
    • Geregistreerd: za 05 jul 2014, 12:47

    EAPLC 2015

    Berichtza 17 okt 2015, 11:53

    Uitslag van de EAPLC 2015 werden gisteren om 18:00 bekend gemaakt:

    Afbeelding

    De deelnemers en uiteraard vooral winnaars gefeliciteerd met het behaalde resultaat! Valt mij op dat er vanuit Nederland nog niet heel veel inzendingen zijn. Als ik het goed heb gezien drie personen waaronder Wilco. Denk dat we ons best wat meer in de aantallen kunnen laten zien :) Ik ben van plan volgend jaar wel mee te doen met een paar grote wedstrijden. Lijkt me leuk om in ieder geval eens mee te maken. Nog meer mensen die erover nadenken om in te zenden?
    Avatar gebruiker

    Wilco

    Beheerder

    Beheerder

    • Berichten: 643
    • Geregistreerd: di 13 mei 2014, 17:08
    • Woonplaats: Steenwijk

    Re: EAPLC 2015

    Berichtzo 18 okt 2015, 15:05

    Zoals je zegt, vind ook ik het erg jammer dat er niet meer mensen meedoen met dit soort contests. Ik begrijp niet zo goed waarom niet. Het is juist zo'n leerzaam proces en hier op het forum is genoeg potentie om hoog te eindigen!

    Het mooie van dit soort wedstrijden is, dat ook als je laatste wordt, heb je nog steeds niet verloren. Er valt namelijk niets te verliezen. Mensen zeggen vaak "mijn aquarium is niet mooi genoeg". Wel, je zult je verbazen hoe hoog je nog zou kunnen eindigen. Maar je moet ook realistisch zijn en niet de illusie hebben dat je met 1 keer meedoen direct gaat winnen.

    Mijn inzending voor de Nano category was echt een belabberde foto. In alle haast gemaakt op een avond tegen 22.30 uur. Alle voorbereidingen getroffen, alles schoon gemaakt, wachten tot de vissen goed zwemmen en een stuk of 10 foto's gemaakt. Ook de oppervlakte rimpeling niet vergeten door er op te blazen etc.
    daarna geen tijd meer gehad om de foto's te bewerken om erachter te komen een dag voor de deadline dat ik helemaal vergeten heb om de instellingen van de camera goed te zetten. Witbalans niet goed, ISO veel te hoog en ietwat onscherpe foto's van matige kwaliteit.
    Als ik laatste was geworden had het me niet verbaast, maar als ik wat meer tijd had genomen voor het maken van de foto en wat meer aandacht had besteed aan de details, had ik misschien ook wel in de top 25 kunnen staan (hoewel dat misschien wat overdreven is). Je weet het gewoonweg niet, omdat ieder jurylid weer op andere dingen let.

    En bij een jurysport is het altijd een moment opname, welke afhankelijk is van de smaak en bui van de jury. De enige winnaar ben je uiteindelijk zelf, als je tevreden bent en je wat hebt geleerd om te verbeteren.
    Bijlagen
    W-Piest-Enchanted-Final-web.jpg
    Avatar gebruiker

    Aquariaan043

    Level: 2

    Level: 2

    • Berichten: 224
    • Geregistreerd: vr 03 jul 2015, 23:16
    • Woonplaats: Eijsden

    Re: EAPLC 2015

    Berichtzo 18 okt 2015, 22:49

    Ik heb ook meegedaan aan de EAPLC in de nano categorie en sta op plaats 73 drie plekkies achter Wilco. Ik heb meegedaan met mijn allereerste scape die pas anderhalve maand draaide. Ging ervan uit dat ik laatste zou worden, maar ging mij meer voor het commentaar van de jury. Dus sprong een gat in de lucht dat ik er toch wel wat achter me liet.
    Avatar gebruiker

    Wilco

    Beheerder

    Beheerder

    • Berichten: 643
    • Geregistreerd: di 13 mei 2014, 17:08
    • Woonplaats: Steenwijk

    Re: EAPLC 2015

    Berichtma 19 okt 2015, 09:43

    Gefeliciteerd! Dat is een prachtig resultaat!

    En ook van Patrick b. overigens!

    Hopelijk hou je er een goed gevoel aan over en weet je met een volgende contest jezelf te overtreffen.
    Avatar gebruiker

    Aquariaan043

    Level: 2

    Level: 2

    • Berichten: 224
    • Geregistreerd: vr 03 jul 2015, 23:16
    • Woonplaats: Eijsden

    Re: EAPLC 2015

    Berichtma 19 okt 2015, 13:59

    Absoluut dit smaakt naar meer.

    Keer terug naar Evenementen

    Wie is er online

    Geregistreerde gebruikers: Geen geregistreerde gebruikers.

    cron