[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 384: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Aquascaping-forum • Toon onderwerp - International Aquatic Plant Layout Contest 2015

Het is nu di 16 apr 2024, 15:17

  • PortaalForum Algemeen Evenementen

  • Zoeken

    Categoriën

    International Aquatic Plant Layout Contest 2015

    • Auteur
    • Bericht
    Avatar gebruiker

    Wilco

    Beheerder

    Beheerder

    • Berichten: 643
    • Geregistreerd: di 13 mei 2014, 17:08
    • Woonplaats: Steenwijk

    International Aquatic Plant Layout Contest 2015

    Berichtza 25 apr 2015, 11:49

    Wie doet er mee?

    Avatar gebruiker

    patrick b.

    Level: 0

    Level: 0

    • Berichten: 69
    • Geregistreerd: wo 01 apr 2015, 14:36

    Re: International Aquatic Plant Layout Contest 2015

    Berichtza 25 apr 2015, 21:40

    Ik denk eraan om met het het kleine zusje mee te doen, het EAPLC maar ik heb er nog wel wat vragen over.
    Dit is voor mij de eerste keer en jij hebt al meegedaan, kun je hier misschien wat meer over uitleggen,vertellen hoe het in zijn werk gaat?
    Ik heb al op de site gekeken maar er zitten volgens mij verschillen tussen de twee. B.v., mag je met je aquarium op een forum zijn geweest? En de foto die je opstuurt mag je die al laten zien? Kan je hier misschien wat over uitleggen?

    Dit is mijn bakje waarmee ik wil meedoen ( wie hem herkent mag het zeggen :lol: :lol: ).

    25-4-15
    Afbeelding

    Hij is bijna klaar voor de foto, op het poetsen en de laatste groei na.

    Patrick
    Avatar gebruiker

    Wilco

    Beheerder

    Beheerder

    • Berichten: 643
    • Geregistreerd: di 13 mei 2014, 17:08
    • Woonplaats: Steenwijk

    Re: International Aquatic Plant Layout Contest 2015

    Berichtzo 26 apr 2015, 14:47

    Dat aquarium is echt geweldig!!
    Zeker meedoen zou ik zeggen!

    Het enigste wat je hoeft te doen is een mooie foto maken en die insturen.

    Wat de beide contests, je kan aan allebei meedoen met dezelfde foto.
    De uitslagen van beide contests zijn nagenoeg in dezelfde periode, dus ik zou gewoon meedoen met allebei ;)
    Meedoen met een andere contest dan een ADA approved contest resulteert wel in een diskwalificatie.

    De uiteindelijke foto (of uitsnedes) van je layout moet je niet op forums posten voor de tijd. Volgens mij heeft het namelijk met de copyrights te maken en als je je foto al ergens publiceert, liggen de rechten voor publicatie niet meer bij IAPLC.

    Hoe die regels precies gehanteerd worden verder weet ik ook niet. Beter geef je van te voren in elk geval niet aan dat je mee gaat doen met dit aquarium en plaats je geen front shots van je aquarium.

    Maar regels of geen regels, ik zou dus in elk geval meedoen als ik jou was :D
    Wel even de techniek uit het aquarium halen.

    Andere tips voor een goede foto:
    - gebruik een statief
    - plaats als het kan extra verlichting boven het aquarium (hoe meer hoe beter)
    - gebruik bij een open aquarium een stuk karton om het strooilicht van je lamp niet in de lens te krijgen.
    - geen flits gebruiken
    - gebruik een zwart doek achter de camera om reflecties tegen te gaan
    - gebruik een föhn of blaas zelf het wateroppervlak in rimpeling
    - Gebruik een ISO waarde van maximaal 800
    - Sluitertijd liefst sneller dan 1/30
    - F nummer van 8 tot 11
    - lens geen groothoek of vertekend beeld, 35 mm is mooi
    - Verdien extra punten als je vissen of garnalen in een mooie positie zijn
    - Maak minstens 3 uur van te voren je ruiten en bodem schoon
    - Verwijder alle storende blaadjes, wortels, vuiltjes etc.
    - Zorg ook voor helder water minstens 5 uur voordat je de foto neemt

    Avatar gebruiker

    Eerik

    Level: 0

    Level: 0

    • Berichten: 96
    • Geregistreerd: do 25 sep 2014, 13:29

    Re: International Aquatic Plant Layout Contest 2015

    Berichtzo 26 apr 2015, 20:50

    Aloha!

    Ik zou graag deelnemen maar ik heb helaas geen kaas gegeten van foto's nemen.

    Mijn plan was dus van aan een vriendin met die kennis te vragen of zij wat mooie shots kan nemen, ik neem alvast je raad ter harte (en breng haar op de hoogte)! :-)

    2de probleempje is dat de uiterste datum 31-5 is en mn aquarium nog niet 100% volgroeid is (99%) dus ik heb al gedacht als ik begin deze week snoei dan staat de aquarium binnen 2weken terug mooi en hebben de gesnoeide plantjes terug mooie blaadjes, mijn tapijtje is hopelijk tegen dan echt op alle plaatsen dichtgegroeid en zo niet zal het een no-go worden.

    Nu nog even een vraagje : ik zou graag ipv wit licht een blauwe schijn willen in m'n aquarium, heb al wat geprobeerd met de iphone foto's te nemen en is echt wel een leuk effect.

    Ik heb gezien dat er vorige jaren nog kandidaten waren die dit hebben gedaan, zal dit effect hebben op de punten? al dan niet in de positieve zin ?Of denken jullie dat het beter is wit licht te nemen? :ugeek:
    My Nature is your Nature :ugeek:
    Avatar gebruiker

    patrick b.

    Level: 0

    Level: 0

    • Berichten: 69
    • Geregistreerd: wo 01 apr 2015, 14:36

    Re: International Aquatic Plant Layout Contest 2015

    Berichtza 09 mei 2015, 17:46

    Wilco, bedankt voor je reactie en informatie.

    Ik ga meedoen en ben nu aan het oefenen met foto's maken.
    Wat ik wel merk is dat de belichtingsinstellingen van je camera belangrijk zijn. Heb jij nog trucs en handigheidjes hoe je dit het beste kunt doen? Wat ik merk is, hoe hoger in de aquarium hoe slechter de foto i.v.m. het licht.
    Verder zal ik de finale foto niet plaatsen en deze pas laten zien als de uitslag er is.

    Patrick
    Avatar gebruiker

    patrick b.

    Level: 0

    Level: 0

    • Berichten: 69
    • Geregistreerd: wo 01 apr 2015, 14:36

    Re: International Aquatic Plant Layout Contest 2015

    Berichtma 31 aug 2015, 11:01

    De officiële resultaten zijn er.
    Voor zover ik weet kan ik nu mijn inzending laten zien, dus hierbij.

    35 liter scaper's bakje

    Afbeelding

    Mijn eind ranking was nr. 1348. Ik ben dus in de middenmoot geëindigd maar blij dat ik heb meegedaan. Het is alleen jammer dat ze geen commentaar erbij geschreven hebben voor wat ik kon verbeteren of verkeerd gedaan heb. Wat ik wel weet is dat ik meer moet oefenen met foto's maken. Daarnaast heb ik veel lol aan deze scape beleefd en daar doe ik het voor.
    Op naar de volgende, blij dat ik meegedaan heb, tevreden en het smaakt naar meer. :D

    Patrick
    Avatar gebruiker

    Wilco

    Beheerder

    Beheerder

    • Berichten: 643
    • Geregistreerd: di 13 mei 2014, 17:08
    • Woonplaats: Steenwijk

    Re: International Aquatic Plant Layout Contest 2015

    Berichtdi 01 sep 2015, 21:04

    Gefeliciteerd Patrick! Dat is een prima prestatie!
    Iets verkeerd doen is er niet bij, want het aquarium ziet er prachtig uit!

    Zoals Takashi Amano zegt: "Never stop thinking". Er is altijd ruimte voor verbetering, dus al vast veel succes bij de volgende contest! ;)

    Keer terug naar Evenementen

    Wie is er online

    Geregistreerde gebruikers: Geen geregistreerde gebruikers.

    cron