Het is nu do 28 maart 2024, 19:30

  • PortaalForum Techniek Techniek algemeen

  • Zoeken

    Categoriën

    vertekend beeld door glas!?

    Het aquarium, Twinstar en andere techniek in en rond het aquarium
    • Auteur
    • Bericht

    WimM

    -

    • Berichten: 4
    • Geregistreerd: zo 02 jan 2022, 20:21

    vertekend beeld door glas!?

    Berichtzo 02 jan 2022, 20:34

    Hallo forumleden,

    Ik ben nieuw in deze hobby en heb via Marktplaats een Superfish bakje van 25 liter gekocht. Deze staat op m'n bureau; geeft wat afleiding tijdens het vele thuiswerken.
    Nou heb ik een vraag, misschien wel een hele domme :oops: Al tijdens het planten en ook tijdens water wisselen e.d. als je iets wilt planten of een stuk steen verplaatsen of zo, dan is het door het glas bijna niet te doen. Het beeld vertekend zo erg dat je niet kunt zien waar je zit met je pincet etc. Als ik door de zijruit kijk lijkt de aquarium wel vierkant te zijn i.p.v. rechthoekig.
    Is dit altijd zo of komt het door mijn low budget bakje? Hebben bijvoorbeeld de vrij kostbare (maar ook prachtig afgewerkte) bakken van ADA deze vertekening ook?
    Alvast bedankt voor de reactie.
    Vr.Gr.
    Wim

    Arjen

    Level: 1

    Level: 1

    • Berichten: 109
    • Geregistreerd: ma 07 mei 2018, 16:16
    • Woonplaats: Gelderland

    Re: vertekend beeld door glas!?

    Berichtdi 04 jan 2022, 13:44

    Hi Wim,

    Leuk dat je een aquarium aangeschaft hebt en welkom bij de hobby!

    Het kan inderdaad best zijn dat het wat lastig diepte te bepalen is door het water.
    Mijn ervaring is dat van boven af in combinatie met vanaf voren kijken het beste werkt. :)

    Tip: zodra het draait zou ik zo min mogelijk bij planten en verplaatsen in de aquarium om vertroebeling dan wel vervuiling vanuit je bodem door bewegen te minimaliseren.

    WimM

    -

    • Berichten: 4
    • Geregistreerd: zo 02 jan 2022, 20:21

    Re: vertekend beeld door glas!?

    Berichtdi 04 jan 2022, 13:49

    Dag Arjen, Dank voor je reactie. Het zit hem dus niet in het glas. Zal dan op den duur wel wennen denk ik.
    Vr.Gr. Wim

    Keer terug naar Techniek algemeen

    Wie is er online

    Geregistreerde gebruikers: Geen geregistreerde gebruikers.

    cron