Het is nu do 28 maart 2024, 11:18

  • PortaalForum Techniek CO2 techniek

  • Zoeken

    Categoriën

    Drukregelaar

    CO2 bemesting, CO2 systemen en hulpmiddelen
    • Auteur
    • Bericht

    Coen

    -

    • Berichten: 7
    • Geregistreerd: ma 24 okt 2016, 20:46

    Drukregelaar

    Berichtma 29 jan 2018, 11:50

    Goedemorgen allemaal,

    Ik heb al een jaar een mooie co2 set van hier. Afgelopen week was eindelijk de fles leeg dus ga ik die vandaag eens bijvullen. Nu viel me het afgelopen jaar al op dat de drukregelaar, het radartje die aangeeft hoeveel druk er in de slangetjes zitten, altijd aangeeft dat deze te hoog is. Ik heb het afgelopen jaar geprobeerd deze omlaag te krijgen maar dat lukte niet.
    Vanochtend heb ik de hele set uit elkaar gehaald om de fles weg te brengen en de drukregelaar eens goed te bekijken en blijft hij losgekoppeld 5 bar aangeven.
    Ik ga er dan nu, als totale leek, vanuit dat deze dus al een jaartje stuk is. Nou doet de rest het prachtig. Planten zijn mooi en de druk in de fles op de drukregelaar geeft hij goed aan.
    Mijn vraag is dan ook hoeveel kwaad kan dit om deze drukregelaar te blijven gebruiken?

    Extra bonus vraag: ik had een jaar geleden water in mijn bellenteller gedaan. Dit was echter na een week alweer eruit/verdampt/weggevlogen? Komt dit dan toch door de te hoge druk in de slang of door wat anders?

    Alvast bedankt voor de hulp!

    Coen

    ronny123

    Level: 0

    Level: 0

    • Berichten: 12
    • Geregistreerd: za 10 feb 2018, 12:17

    Re: Drukregelaar

    Berichtza 10 feb 2018, 13:20

    hi Coen

    zolang je gebruikt maakt van co2 terugslagventiel is alles toch een beetje beschermd
    indien je de kans hebt om deze te vervangen dan zou ik het toch doen
    want zonder dat je het beseft geef je meer co2 dan voorzien , voor de planten geen probleem maar voor de vissen kan dit wel eens risico vol worden dus goed kijken als vissen aan de wateroppervlakte blijven hangen om te ademen kan dit wel wijzen naar een co2 probleem

    Keer terug naar CO2 techniek

    Wie is er online

    Geregistreerde gebruikers: Geen geregistreerde gebruikers.

    cron