Het is nu do 28 maart 2024, 20:20

  • PortaalForum Aquariumplanten Wabi-kusa

  • Zoeken

    Categoriën

    Erwin's Wabi Kusa

    Wabi-kusa, emerse aquariumplanten, plant glasses etc.
    • Auteur
    • Bericht

    Erwin

    Level: 0

    Level: 0

    • Berichten: 26
    • Geregistreerd: ma 23 jun 2014, 08:51

    Erwin's Wabi Kusa

    Berichtzo 23 nov 2014, 19:45

    Ik had nog wat Aqua Soil over na het inrichten van mijn aquarium: ik heb wat materiaal in een panty gestopt om hier een Wabi Kusa van te maken.

    De mossen en plantjes komen allemaal uit een lokaal park waar het barst van het mooie mos. Behalve het varen-blad, deze komt uit een plant bij mij thuis ;) Ik moet nog even opzoek naar een kleine varen, want dit blad zal waarschijnlijk niet lang mooi blijven.

    Er zit ook nog wat Micranthemum 'Monte Carlo" bij gestopt aangezien ik teveel van dit had gekocht voor mijn aquascape.

    Het resultaat is misschien niet de allermooiste die je hebt gezien, maar ik vond het een leuk experiment. Het materiaal was allemaal gratis/over. Dus als je zelf nog wat bodemsubstraat hebt liggen: steel een panty van je vriend/vriendin(zonder panty kan ook, zie de DIY van Wilco), ga het bos in voor wat mos en veel plezier :mrgreen:

    Afbeelding

    Afbeelding
    Het mos is aan de bal gebonden met zwart garen.

    Afbeelding
    De mossen zijn: Sphagnum, Atrichum en dat bolletje in het midden waarvan ik de naam niet weet.

    Afbeelding
    Het glazen bakje waar het nu in zit is iets te klein helaas en geeft een nogal krappe indruk. Moet nog even op zoek naar een grotere variant.

    Ik heb het geheel nu afgedekt met plastic om het vochtig te houden.

    Keer terug naar Wabi-kusa

    Wie is er online

    Geregistreerde gebruikers: Geen geregistreerde gebruikers.

    cron