Het is nu do 28 maart 2024, 10:04

  • PortaalForum Inrichting Deel je Layout

  • Zoeken

    Categoriën

    Oase Highline 200

    Deel hier je onderwaterlandschap, ontvang tips of laat zien waar je trots op bent!
    • Auteur
    • Bericht

    DannyF

    Level: 0

    Level: 0

    • Berichten: 15
    • Geregistreerd: vr 10 aug 2018, 12:10

    Oase Highline 200

    Berichtdi 04 mei 2021, 14:47

    Na een aantal jaren ervaring opgedaan te hebben met een Dennerle NanoCube 30 en bedacht te hebben of ik het (weer) leuk zou vinden, heb ik de Nanocube verkocht en een Oase Highline 200 gekocht en ingericht. Het aquarium staat bijna 3 weken en wordt bevolkt door een vijftal Aphyocharax anisitsi-Roodvinzalm (een erg leuke en actieve vis). Het aantal wordt op een later tijdstip uitgebreid tot minimaal 10 stuks. in de nabije toekomst wil ik ook nog een schooltje van Moenkhausia pittieri-Diamantzalm toevoegen.

    Mijn vraag op korte termijn is het volgende: In de NanoCube heb ik 2x gastromyzon ctenocephalus gehad. Een steenkruiper met een onvoorstelbare algen-honger. Graag zou ik weer een aantal van deze vissen toevoegen, maar op een later tijdstip (misschien) ook een paartje Apistogramma. Cory's en chicliden gaan niet samen i.v.m. het territoriumgedrag van de chichliden. Geldt dit ook voor de Steenkruipers?


    De Highline is voorzien van een Oase EAC controller die die een zonsop- en ondergang simuleert en gedurende de avond maanlicht laat zien. Of het voor- of nadelen heeft, weet ik niet. Het is gewoon leuk om ook in de avond te kunnen genieten van de vissen.
    Bijlagen
    IMG-20210503-WA0007.jpg

    Keer terug naar Deel je Layout

    Wie is er online

    Geregistreerde gebruikers: Geen geregistreerde gebruikers.

    cron