Het is nu do 28 maart 2024, 09:57

  • PortaalForum Inrichting Deel je Layout

  • Zoeken

    Categoriën

    Mijn ‘anderhalfste’ aquascape layout

    Deel hier je onderwaterlandschap, ontvang tips of laat zien waar je trots op bent!
    • Auteur
    • Bericht

    Ruben_s

    -

    • Berichten: 1
    • Geregistreerd: ma 02 nov 2020, 21:15

    Mijn ‘anderhalfste’ aquascape layout

    Berichtma 02 nov 2020, 21:52

    Beste forumgenoten,

    Als ondernemer in de evenementenbranche heb ik nu (helaas) erg veel tijd over.. Dit is dan wel mijn eerste bericht, maar ik heb stilletjes extreem veel informatie tot me genomen de afgelopen 5 (corona) maanden. Met een cube van 30L heb ik wat geoefend (vandaar de titel) en ik heb nu één en ander klaarstaan voor mijn nieuwe 55L scapers tank. Verderop in dit bericht een opsomming.

    Nu heb ik van karton de aquarium op maat nagemaakt om te oefenen voordat ik het in de werkelijke aquarium ga doen. Ik heb steeds hier en daar een dragon stone meegenomen als ik dacht dat deze in het concept zou passen. Ongelofelijk wat er dan nog afvalt als je aan het scapen bent..

    Tijdens het oefenen van de compositie merkte ik steeds dat ik het met iemand zou willen overleggen. Helaas geen andere scapers in mijn vriendenkring dus richt ik me tot jullie! Ik brand gewoon van nieuwsgierigheid van wat men ervan vindt en of er nog waardevolle tips zijn.

    De bedoeling is een Iwagumi layout die van voor én rechts te zien is. Vandaar een driehoekige compositie. Ik wil in het midden/half in het midden een zandpaadje naar achteren maken. Door gebruik van grote en kleine stenen + dezelfde planten met verschillende bladgroottes hoop ik veel diepte te gaan krijgen in deze Iwagumi. Ik heb geprobeerd gebruik te maken van de gulden snede.

    Ik zal foto’s toevoegen van 2 composities en ben echt heel erg benieuwd naar jullie ideeën en tips.

    Vriendelijke groeten en alvast dank! Zie hieronder de specs:
    Ruben Stelma

    Aquarium:
    Dennerle Scaperstank 55L (45x36x35)
    Verlichting:
    Dit wordt een Twinstar 450E
    Filtratie:
    Jbl Crystal Profi e902
    Substraat:
    ADA Power sand advance + Dennerle scapers soil
    CO2:
    Ja, 30 ppm, twinstar diffuser
    Plantenvoeding:
    Dit wordt seachem OF Masterline
    Water verversen: 50 %per week
    Hardscape:
    Dragon stone
    Beplanting:
    Eleocharus Accicularis, Montencarlo, Cuba, Crypto, Staurogyne, Riccardia (schatting van wat ik denk ik ga gebruiken)
    Dieren:
    Crystal Red
    Bijlagen
    27E87484-8E70-41EF-98CF-62B2811CD4FA.jpeg
    Compositie 2
    89FE714E-9119-4A40-8E7E-3211F1A09B6E.jpeg
    Compositie 1

    Keer terug naar Deel je Layout

    Wie is er online

    Geregistreerde gebruikers: Bing [Bot], Google [Bot]

    cron