[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 384: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Aquascaping-forum • Toon onderwerp - ADA Aqua Soil Normal VS ADA Aqua Soil Powder

Het is nu di 16 apr 2024, 17:03

  • PortaalForum Inrichting Bodemsubstraat en voedingsbodem

  • Zoeken

    Categoriën

    ADA Aqua Soil Normal VS ADA Aqua Soil Powder

    De basis van je Nature Aquarium. Opbouw, Aqua Soils, Decoratie zand, toevoegingen etc.
    • Auteur
    • Bericht
    Avatar gebruiker

    Julien

    -

    • Berichten: 5
    • Geregistreerd: vr 04 nov 2016, 08:51

    ADA Aqua Soil Normal VS ADA Aqua Soil Powder

    Berichtdo 23 feb 2017, 09:24

    Hi all,

    Ik ben fan van de Iwagumi Layout, waarbij (alleen) carpet plants worden gebruikt. Dat de ADA Aqua Soil erg geschikt is voor een beplant aquarium, is mij helemaal duidelijk. Toch begrijp ik niet zo goed het onderscheid tussen ADA Aqua Soil Normal VS ADA Aqua Soil Powder.

    • Is het de bedoeling dat Aqua Soil Powder bovenop de Aqua Soil Normal variant gaat, of is dit slechts een mogelijkheid? Zo ja, hoe hoog dient deze toplaag te zijn?
    • Maakt het daadwerkelijk verschil om beide lagen aan te brengen? Zo ja, wat zijn de verschillen / voor- en nadelen?

    Ik heb een Aquascape video gezien van Wilco waarmee de Iwagumi lay-out wordt opgebouwd met enkel de Powdervariant:


    Elders lees ik dat de Powder variant slechts als toplaag wordt gebruikt. Ik vind het toch even verwarrend allemaal :roll:

    Alvast bedankt!
    Avatar gebruiker

    Wilco

    Beheerder

    Beheerder

    • Berichten: 643
    • Geregistreerd: di 13 mei 2014, 17:08
    • Woonplaats: Steenwijk

    Re: ADA Aqua Soil Normal VS ADA Aqua Soil Powder

    Berichtza 25 feb 2017, 12:03

    Het beste is inderdaad enkel een toplaag met Powder van ca. 1cm dik.
    Planten met fijne worteltjes (vrijwel alle voorgrondplanten) zullen hier veel gemakkelijker hun weg in vinden dan in normale Soil.

    Het normale Soil heeft dan weer als voordeel dat het luchtiger is, waardoor watercirculatie beter plaatsvindt. Voor stengel en rozetplanten is de korrelgrootte perfect.
    Avatar gebruiker

    Julien

    -

    • Berichten: 5
    • Geregistreerd: vr 04 nov 2016, 08:51

    Re: ADA Aqua Soil Normal VS ADA Aqua Soil Powder

    Berichtma 27 feb 2017, 13:36

    Thanks Wilco, heldere uitleg!

    oelare

    -

    • Berichten: 4
    • Geregistreerd: do 31 mei 2018, 09:34

    Re: ADA Aqua Soil Normal VS ADA Aqua Soil Powder

    Berichtdo 31 mei 2018, 09:43

    Ik start binnenkort mijn eerste aquarium op en zou hiervoor opteren voor ADA aquasoil amazonia. Ik lees overal dat deze de PH en KH verlaagd. Wat zijn dan de ideale waterwaarden die ik in de aquarium moet doen? Ik zal een mengeling van regenwater en leidingwater gebruiken, omdat het leidingwater bij mij veel te hard is bijna 30KH :o .
    Door mijn regenwater eerst 24uur over actieve kool te filteren kan ik dit dan gebruiken om mijn leidingwater aan te lengen en tot de juiste waarden te komen. De vraag is alleen hoe laag moet ik gaan, met het gevaar dat de bodem de waarden nog meer naar beneden haalt. Alvast bedankt voor de hulp.

    Keer terug naar Bodemsubstraat en voedingsbodem

    Wie is er online

    Geregistreerde gebruikers: Bing [Bot]

    cron