Het is nu do 28 maart 2024, 19:35

  • PortaalForum Inrichting Hardscape en decoratie

  • Zoeken

    Categoriën

    Hout verzwaren

    De ruggegraat van je Nature Aquarium. Voorbereiding, samenstelling en alles met betrekking tot hardcsape materialen.
    • Auteur
    • Bericht
    Avatar gebruiker

    Sven Antwerpen

    Level: 0

    Level: 0

    • Berichten: 22
    • Geregistreerd: za 11 maart 2017, 12:00

    Hout verzwaren

    Berichtma 13 maart 2017, 18:52

    Hallo iedereen!

    Heeft er iemand tips om hout te verzwaren zodat het niet meer drijft? In mijn grote aquarium was dit geen probleem om te doen, omdat ik gemakkelijk stenen op het hout kon leggen om het ter verankeren en het hout was al snel overgroeid door planten. Echter in mijn kleinere aquarium is het hout meer een blikvanger en wil ik geen stenen óp het hout.

    Ik weet dat je hout best op voorhand in water kan leggen. Echter, voor mij was dit geen optie, ik woon immers op een klein appartement en het hout is te groot voor een emmer of wat dan ook. Ik heb er ook geen zin in om het hout twee weken in m'n badkuip te leggen :)

    Ik had het idee om onderaan het hout (het stuk dat in het subtraat zal zitten) een steen te kitten die het hout verankerd. Echter, dit lijkt geen evidente klus! Ik lijk maar geen steen te vinden die min of meer een mooie afsluiting met het hout maakt.

    Heeft er iemand andere tips?
    Avatar gebruiker

    Wilco

    Beheerder

    Beheerder

    • Berichten: 643
    • Geregistreerd: di 13 mei 2014, 17:08
    • Woonplaats: Steenwijk

    Re: Hout verzwaren

    Berichtdi 14 maart 2017, 11:22

    Je zou een stuk steen met tie-rips vast kunnen zetten aan het hout.

    Of gat boren in een stuk leisteen en daar het hout op vast schroeven. Door de leisteen onder het bodemsubtraat te leggen, wordt het extra verzwaard.
    Avatar gebruiker

    Sven Antwerpen

    Level: 0

    Level: 0

    • Berichten: 22
    • Geregistreerd: za 11 maart 2017, 12:00

    Re: Hout verzwaren

    Berichtdi 14 maart 2017, 12:25

    Die zip-ties zijn inderdaad een goed idee! Ik heb het ook gedaan met hele grote stukken hout in m'n grote aquarium, maar beetje idioot geweest om daar fel-groene zip-ties voor te gebruiken, dus afhankelijk van de hoek waarmee je de tank inkijkt zie je ze.

    Maar heb hier ook dunne zwarte liggen, misschien dat die wat minder zullen opvallen. Desnoods zoek ik wat mos of plantjes die ze bedekken.

    Bedankt voor de tip!

    andre1953

    -

    • Berichten: 4
    • Geregistreerd: ma 10 jul 2017, 11:39

    Re: Hout verzwaren

    Berichtdo 20 jul 2017, 16:24

    Wat ik wel gedaan heb. Glasplaatje eronder. Een paar (vrijwel onzichtbare) vislijnen over het hout gespannen en vastgelijmd (siliconenkit) aan het glas, klein stukje glas op de lijmklodder en het laat nooit meer los. Glasplaatje verstopt onder de bodem en zelfs balsahout blijft liggen.

    Keer terug naar Hardscape en decoratie

    Wie is er online

    Geregistreerde gebruikers: Geen geregistreerde gebruikers.

    cron