Het is nu do 28 maart 2024, 13:07

  • PortaalForum Inrichting Beginnershoek

  • Zoeken

    Categoriën

    Dichte, tot zeer dichte mist in nieuw aquarium

    Deel hier je tips beginners en algemene informatie m.b.t. het Nature Aquarium. (Gulden snede, compositie, planning, waar op te letten etc.)
    • Auteur
    • Bericht

    rjb

    -

    • Berichten: 6
    • Geregistreerd: wo 02 maart 2016, 11:31

    Dichte, tot zeer dichte mist in nieuw aquarium

    Berichtdi 23 jan 2018, 11:24

    Zo'n acht dagen geleden heb ik mijn nieuwe aquarium ingericht. Bodem, hardscape met twee stukken spiderwood, een paar mooie stenen en natuurlijke de nodige planten. Alles netjes van te voren schoon gemaakt en na de inrichting was het water kraakhelder. Echter, na 24 uur begon in de aquarium een dichte 'mist' te ontstaan (iets wat ik met vorige aquariums nog nooit heb mee mogen maken). Na wat google'n wijzen alle vingers op het fenomeen bacteriebloei. Volgens de kenners is dit normaal en zal dit vanzelf weg gaan. Tot op heden - acht dagen na de inrichting - zie ik alleen geen enkele verbetering. Het water blijft maar mistig en meer zicht dan een centimeter of 15 is er eenvoudig weg niet. Ik weet eerlijk gezegd niet wat de beste remedie hier tegen is. Water verversen schijnt niet goed te zijn, het toevoegen van 'middeltjes' wordt ook vaak afgeraden. Is het überhaupt bacteriebloei? Kan het bijvoorbeeld van het spiderwood komen? Anyway, ik weet het even niet meer. Vandaar wil ik vragen of iemand een goede tip heeft??

    rjb

    -

    • Berichten: 6
    • Geregistreerd: wo 02 maart 2016, 11:31

    Re: Dichte, tot zeer dichte mist in nieuw aquarium

    Berichtwo 31 jan 2018, 11:19

    Ter informatie:
    Ik heb onlangs voor 75% het water ververst, daarna een dubbele dosering bacterien toegevoegd en tot op heden is het water helder. Voor mij blijft het vooralsnog een raadsel. Neemt niet weg dat de verversingsactie iig effectief is gebleken.

    Arjen

    Level: 1

    Level: 1

    • Berichten: 109
    • Geregistreerd: ma 07 mei 2018, 16:16
    • Woonplaats: Gelderland

    Re: Dichte, tot zeer dichte mist in nieuw aquarium

    Berichtdi 08 mei 2018, 15:43

    Hoi RJB,

    Ik heb zelf geen last van het probleem. Maar ben wel benieuwd om er van te leren.
    Heb je nog steeds geen problemen ervaren van waar je last van had na de waterwissel en het bacteriën toevoegen?

    Groeten Arjen

    Arjen

    Level: 1

    Level: 1

    • Berichten: 109
    • Geregistreerd: ma 07 mei 2018, 16:16
    • Woonplaats: Gelderland

    Re: Dichte, tot zeer dichte mist in nieuw aquarium

    Berichtdi 08 mei 2018, 18:03

    Hoi,

    Ik was benieuwd of sinds je post dat het weg was. Het probleem zich nog eens heeft voorgedaan. Of dat de 75% waterwissel het probleem voorgoed uit de wereld heeft geholpen? :D

    Groet Arjen

    Keer terug naar Beginnershoek

    Wie is er online

    Geregistreerde gebruikers: Bing [Bot], Majestic-12 [Bot]