Het is nu do 28 maart 2024, 10:30

  • PortaalForum Inrichting Beginnershoek

  • Zoeken

    Categoriën

    Mijn eerste test projectje

    Deel hier je tips beginners en algemene informatie m.b.t. het Nature Aquarium. (Gulden snede, compositie, planning, waar op te letten etc.)
    • Auteur
    • Bericht

    Whiskeyy

    -

    • Berichten: 3
    • Geregistreerd: di 04 sep 2018, 21:34

    Mijn eerste test projectje

    Berichtdi 04 sep 2018, 22:00

    Heyy allen

    ik ben na een ongeluk met mijn eerste aquarium begonnen aan een 2e projectje om te oefenen voor straks :) ik ben zo handig geweest om de co2 solenoid aan een emmer te hangen en bij het weghalen van de emmer was het pats.. aquarium ruit kapot. Aangezien ik geen mogelijkheden had om de boel te redden heb ik alles weg kunnen gooien helaas. Ik was er stiekem ook noet tevreden over en ik had heel erg veel last van bruin alg. Het naaldgras ging dood en de bonsaiboom met anubia was geen succes. de anubia was donker bruin van de algen geworden. Nu maar poging 2. De boom moet ik nog afmaken met de Anubias Nana Pangolino. Verder heb ik een 70 liter bakje met een aquaticlife edge led verlichting en een tetra ex 600 plus filter. Een co2 atomizer van jbl en dropchecker van denerle. Ik heb een grote fles co2 maar moet nog een dualstage drukregelaar bouwen dus nu nog met een proflora setje met wegwerp flesje.

    Verder heb ik dwarf hairgrass en montecarlo om te kijken of ik dit levend kan houden. ada voedingsbod met daar onder jbl vulkanische steentjes en volcano powder. Verder voeg ik voeding toe van easy life maar geen idee of ik hier goed aan doe. Tips hoor ik graag ik heb nog totaal geen idee wat ik allemaal doe en moet doen.
    Bijlagen
    20180902_192859.jpg
    20180902_192914.jpg
    20180904_181039.jpg
    20180902_191810.jpg

    Lozano

    Level: 1

    Level: 1

    • Berichten: 193
    • Geregistreerd: za 17 maart 2018, 21:56

    Re: Mijn eerste test projectje

    Berichtzo 09 sep 2018, 10:33

    Hallo Whiskeyy,
    Mooie scape, hoop voor je dat je dit keer wat meer geluk hebt :) .
    Die wegwerpflesjes gebruik ik ook, voor kleine tanks werkt t prima. Succes

    Whiskeyy

    -

    • Berichten: 3
    • Geregistreerd: di 04 sep 2018, 21:34

    Re: Mijn eerste test projectje

    Berichtzo 09 sep 2018, 11:02

    Tot nu toe gaat het nog wonderbaarlijk goed allemaal. De dropchecker heb ik verplaatst naar een hoekje waarvan ik dacht dat er geen co2 zou komen maar hij blijft mooi groen. Co2 gaat om 20.00 uur in de avond uit en om 14.00 aan maar overdag is deze nogsteeds groen. Is dat normaal en ook de bedoeling ?

    Ik heb nog geen bruinalg gespot of andere ellende en het gras en motecarlo gaan als een gek. Ik wissel nu nog om de 2 dagen 50 procent water.

    Misschien werkt het nu beter door het externe filter.

    Keer terug naar Beginnershoek

    Wie is er online

    Geregistreerde gebruikers: Bing [Bot]

    cron