[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 384: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Aquascaping-forum • Toon onderwerp - Newbie hier! :)

Het is nu di 16 apr 2024, 22:14

  • PortaalForum Inrichting Beginnershoek

  • Zoeken

    Categoriën

    Newbie hier! :)

    Deel hier je tips beginners en algemene informatie m.b.t. het Nature Aquarium. (Gulden snede, compositie, planning, waar op te letten etc.)
    • Auteur
    • Bericht

    Andras

    -

    • Berichten: 1
    • Geregistreerd: vr 08 jun 2018, 18:42

    Newbie hier! :)

    Berichtma 02 jul 2018, 22:09

    Hallo allemaal,

    ik ben nieuw hier en kom gedag zeggen en advies zoeken! :)

    Ik kwam op youtube de volgende video tegen:
    en was meteen verliefd. Ik dacht zoiets wil ik ook maken en elke dag zien en dus ben ik hier terecht gekomen.

    Ik wil 2x een aquascape maken, in de richting en stijl als in de video. Eentje is voor mij computer kamer, de andere voor de woonkamer. Ik heb een klein beetje vooronderzoek gedaan :lol: , de ene voor de computer kamer zal een ADA cube garden 60 F (60x30x18) worden en zal op de grote computer bureau tafel liggen zodat ik het kan zien als ik achter de computer zit, ik heb voor deze lage hoogte gekozen omdat het min of meer oog niveau is als ik achter de computer zit. Voor de woonkamer wil ik een ADA cube garden 45 P (45x27x30) die zit dan op de bar tussen de woonkamer en het open keuken, de bar is 110cm hoog dus totale hoogte is dan 155cm. Ik kan foto's maken indien nodig om een voorbeeld te geven

    Omdat dit mij eerste aquascape zal zijn zou ik graag advies willen hebben, ik heb nooit eerder een aquarium gehad :)

    Als iemand mij de eerste stappen van aquascaping kan vertellen en uitleggen dan ben ik zeer dankbaar! :) ook de valkuilen en waar je moet opletten enz...

    Uit de green machine website heb ik een soort boodschappenlijst gehaald maar ik denk dat dit voor een groter aquascape is, dus wellicht goed genoeg voor de twee dat ik wil maken? zie lijst hieronder (het hoeft niet per se dezelfde merk zijn?)

    AQUARIUM & CABINET

    ADA Cube Garden 120-F (120 x 30 x 20cm) -> dit wordt dan 2 x half de maat
    TGM Custom Cabinet Silver

    SUBSTRATE SYSTEM

    ADA Powersand Special M
    ADA Aquasoil Amazonia Powder 9ltr x 2 bags
    ADA Tourmaline BC
    ADA Clear Super
    ADA Bacter 100

    HARDSCAPE MATERIALS

    ADA Sado-Akadama Stone -> dit wordt dan een andere type steen

    FILTRATION SYSTEM

    ADA Super Jet Filter
    Do!aqua Violet Glass Mini – Inflow (Mini-MV-1) 13mm
    ADA Lily Pipe Outflow P-2 13mm
    ADA Bio Rio
    Filter Media

    HEATING

    Inline heater

    LIGHTING

    ADA Solar II w/2- 36W Power Compact x 2 -> nodig?

    CO2 SYSTEM

    ADA CO2 Tower
    ADA CO2 Glass Bubble Counter
    ADA Pollen Glass Beetle Series 30mm
    ADA Drop Checker

    FINAL PLANTS USED

    Micranthemum Monte Carlo
    Cryptocoryne Green
    Cryptocoryne Tropica
    TGM Terrestrial Moss

    Groeten! Andras

    Arjen

    Level: 1

    Level: 1

    • Berichten: 109
    • Geregistreerd: ma 07 mei 2018, 16:16
    • Woonplaats: Gelderland

    Re: Newbie hier! :)

    Berichtdi 03 jul 2018, 16:25

    Heb je al wel eerder andere aquaria gehad? Of is dit je eerste aquascape zowel aquarium?

    Ik zou zelf met 1 aquarium beginnen, er komt toch in het begin wat werk en leren bij kijken. Alles wat je bij je eerste aquarium leert kun je vervolgens bij de 2e die je opstart ook toepassen. :)

    Het substraat lijkt me voldoende, echter twijfel ik zelf of alle toevoegingen nodig zijn, maar het is natuurlijk nooit verkeerd om te gebruiken als je het dan toch in een keer allemaal op zijn best wil doen.

    Voor het verdere materiaal (je filter en co2 systeem) ik zou hier zelf eerst voor een iets goedkopere optie gegaan.
    Er van uit gaande dat dit je eerste ervaring is met het houden van aquaria. Het is een zeer prijzige investering en wie weet blijkt dat je het toch niets vindt, dat zou zonde zijn van al het geld. Terwijl er hetzelfde gerealiseerd zou kunnen zijn met andere spullen wat je toch de helft van het geld zou kunnen schelen. Maar dat is natuurlijk wat ik zelf gedaan zou hebben, als je het geld hebt en er voor over hebt, waarom ook niet. :)

    Over de verlichting niet zoveel te zeggen daar heb ik niet zoveel ervaring mee.

    Hopelijk heb je hier wat aan. :D

    Keer terug naar Beginnershoek

    Wie is er online

    Geregistreerde gebruikers: Geen geregistreerde gebruikers.