Het is nu do 28 maart 2024, 19:03

  • PortaalForum Dieren Garnalen en slakken

  • Zoeken

    Categoriën

    Bij opstart garnalen plaatsen?

    Siergarnalen, verzorgen en kweken van garnalen en slakken
    • Auteur
    • Bericht
    Avatar gebruiker

    Ton

    Level: 0

    Level: 0

    • Berichten: 18
    • Geregistreerd: wo 26 okt 2016, 14:15

    Bij opstart garnalen plaatsen?

    Berichtdo 22 maart 2018, 10:14

    Op de website van Tropica (planten) lees ik dat je op dag 3 na de opstart eigenlijk al wat garnalen kunt toevoegen i.v.m. de eerste algenpreventie.
    Op dat moment is de nitrietpiek natuurlijk nog niet geweest. Hebben garnalen daar dan minder last van? Heeft iemand daar ervaring mee?

    En als 3 dagen te vroeg is, op welk moment is het dan wel raadzaam om garnalen te introduceren in de aquarium?
    "Als je troebel water met rust laat, wordt het vanzelf helder"
    Lao-Tse (600 v.C.)

    BlueB0lt080

    Level: 0

    Level: 0

    • Berichten: 11
    • Geregistreerd: zo 25 feb 2018, 23:54

    Re: Bij opstart garnalen plaatsen?

    Berichtdi 03 apr 2018, 00:08

    hmm. ik hoor wel eens dat mensen na 1 dag al garnalen in hun aquarium zetten.

    Ik zou dat zelf niet zo snel doen. Het is niet te voorspellen wanneer zo'n piek komt en/of die wel komt. Ik heb zelf mijn twee bakken minimaal 4 weken laten indraaien.

    Garnalen zijn heel kwetsbaar. Er hoeft iets maar niet goed te zijn, of een kleine afwijking in de waterwaarden, zijn ze zo dood.

    Caridina garnalen zijn nog extra gevoeliger. Ook in mijn ingedraaide bakken gaan ze af en toe spontaan dood. of ik doe iets heel fouts. Het blijft altijd een mysterie ( PH, KH, GH en temperatuur zijn gewoon op gewenst niveau).
    Avatar gebruiker

    Wilco

    Beheerder

    Beheerder

    • Berichten: 643
    • Geregistreerd: di 13 mei 2014, 17:08
    • Woonplaats: Steenwijk

    Re: Bij opstart garnalen plaatsen?

    Berichtdi 03 apr 2018, 09:16

    Zo lang je ze goed over laat wennen en veel water blijft verversen en niet te veel dieren in één keer het aquarium inbrengt, zou het prima moeten kunnen.

    Mijn ervaring is dat Japonica's best sterke dieren zijn. Van andere garnalen zou je kunnen beginnen met bv 3 stuks er in te doen en dan de groep langzaam uitbreiden. Wel altijd voorzichtig over laten wennen, maar garanties kunnen er uiteraard niet worden gegeven.

    Keer terug naar Garnalen en slakken

    Wie is er online

    Geregistreerde gebruikers: Geen geregistreerde gebruikers.

    cron