Het is nu do 28 maart 2024, 15:30

  • PortaalForum Techniek Techniek algemeen

  • Zoeken

    Categoriën

    Alg voorkomen met UV en Twinstar

    Het aquarium, Twinstar en andere techniek in en rond het aquarium
    • Auteur
    • Bericht
    Avatar gebruiker

    Yellow Man

    -

    • Berichten: 4
    • Geregistreerd: ma 14 nov 2016, 22:42
    • Woonplaats: Wijchen

    Alg voorkomen met UV en Twinstar

    Berichtdi 17 jan 2017, 20:02

    Dat de twinstar een positieve bijdrage lijkt te hebben bij het voorkomen van algen, mits je ook regelmatig onderhoud pleegt, lees ik intussen regelmatig. Wat ik mij afvraag is of er mensen op dit forum zijn die naast de Twinstar gelijktijdig, of intermitterend, gebruik maken van UV.

    Dus.... wie heeft hier positieve ervaringen mee en welk regime hanteer je dan?
    Alleen in helder water zie je diepte....
    Avatar gebruiker

    Olaf

    Level: 0

    Level: 0

    • Berichten: 27
    • Geregistreerd: wo 11 jan 2017, 17:49

    Re: Alg voorkomen met UV en Twinstar

    Berichtwo 18 jan 2017, 17:52

    Hallo yellow,

    Ikzelf heb een UV filter van Aqua medic (al sinds het begin van mijn aquarium) en weet niet beter dat ik alg vrij ben :)
    Buiten wat aanslag op steen en glas, maargoed ik ben op t moment bezig met een andere set up dus het verwaarloosd een beetje....... ik heb er alleen geen twinstar bij.
    Misschien moet ik die er ook maar eens bij kopen dan, om dat laatste beetje ook te elimineren ^^ hebben deze "micro bubbels" trouwens geen negatieve invloed op je Co2 inbreng? (om maar gelijk een leuke tegenvraag te stellen).
    PS de UV filter staat bij mij doorgaan alleen s'nachts aan.
    Avatar gebruiker

    Luc

    Level: 2

    Level: 2

    • Berichten: 244
    • Geregistreerd: do 30 okt 2014, 14:15
    • Woonplaats: Brugge

    Re: Alg voorkomen met UV en Twinstar

    Berichtwo 18 jan 2017, 22:14

    Hallo
    Ik gebruik al twee jaar een Twinstar en er is een heel klein beetje alg op het glas. De CO2 waarden worden er niet door beïnvloed. Wat me wel eens is overkomen: ik had een paar zieke vissen aangeschaft zonder te weten, wel als de micro bubbels komen sterven die zieke vissen en de garnalen beginnen op te ruimen. Ik denk dat de waterstof de blessures pijnlijk maakt. Met Twinstar wordt ook het water ontsmet en de dieren blijven gezond, buiten die slechte aankoop van een paar vissen met witte stip heb ik in twee jaar geen vissterfte. Tenzij er eentje uitspringt.
    Avatar gebruiker

    Ckay74

    Level: 0

    Level: 0

    • Berichten: 54
    • Geregistreerd: zo 04 dec 2016, 21:07

    Alg voorkomen met UV en Twinstar

    Berichtvr 10 feb 2017, 22:44

    Ik heb een uvc filter van 11w op 300liter aquarium en zo'n Twinstar en ik heb soms van de ene dag op de andere groene of bruinere algen , tis tezien wat je allemaal in je aquarium kapt..., een beetje kritisch denken helpt veel , wie heeft er meest baat dat je elke week je aquarium vol produkten kapt om dan weer 50% te verversen...en al die toestellen koopt...


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    Avatar gebruiker

    Wilco

    Beheerder

    Beheerder

    • Berichten: 643
    • Geregistreerd: di 13 mei 2014, 17:08
    • Woonplaats: Steenwijk

    Re: Alg voorkomen met UV en Twinstar

    Berichtza 25 feb 2017, 12:10

    Een Twinstar én een UV filter in combinatie is een beetje zinloos. Beiden hebben nagenoeg dezelfde werking. Beiden met hun eigen positieve en negatieve eigenschappen.
    Allebei inzetten kan uiteraard wel, maar is dubbel geld uitgeven.

    Keer terug naar Techniek algemeen

    Wie is er online

    Geregistreerde gebruikers: Geen geregistreerde gebruikers.

    cron