Het is nu do 28 maart 2024, 18:18

  • PortaalForum Techniek Techniek algemeen

  • Zoeken

    Categoriën

    Lily pipe of poppy pipe

    Het aquarium, Twinstar en andere techniek in en rond het aquarium
    • Auteur
    • Bericht

    Cowi

    -

    • Berichten: 4
    • Geregistreerd: za 11 aug 2018, 12:36

    Lily pipe of poppy pipe

    Berichtza 11 aug 2018, 12:52

    Hallo allemaal,

    Mijn eerste post, dus hoop dat ik voor de goede sectie heb gekozen. Ik lees al een tijdje mee op dit forum en heb, mede dankzij de informatie hier, inmiddels ook een goed draaiende 55l scapers tank met hang-on filter.

    Ik heb het virus te pakken en inmiddels heb ik dan ook een tweede 25l bakje gekocht (40x25x25). Ik ben van plan deze 'nature style' in te richten en uit te rusten met een extern filter (eden 501). Hier wil ik dan lily pipes op plaatsen.

    Het bakje zal voornamelijk bedoeld zijn voor garnalen (ik denk crystal red's) wellicht aangevuld met een klein schooltje nano visjes (nog niet helemaal over uit).

    Nu twijfel ik dus tussen een lily pipe en poppy pipe. Heeft iemand evaring met de uitstroom kracht van de eden 501? Omdat de aquarium wat kleiner is leek het mij voldoende om voor een poppy pipe te kiezen vanwege de minder directe stroming. Maar heb je dan nog wel voldoende circulatie in de aquarium?

    Kortom, wat zouden jullie doen in deze situatie?

    Alvast bedankt!

    Cowi

    -

    • Berichten: 4
    • Geregistreerd: za 11 aug 2018, 12:36

    Re: Lily pipe of poppy pipe

    Berichtwo 15 aug 2018, 20:17

    Er zat wat vertraging in de goedkeuring van mijn post. Inmiddels heb ik een goedwerkende Eheim 150 classic op de kop kunnen tikken voor een leuke prijs. Dus de Eden 501 is van de baan.

    Keer terug naar Techniek algemeen

    Wie is er online

    Geregistreerde gebruikers: Geen geregistreerde gebruikers.

    cron