Het is nu vr 19 apr 2024, 14:52

  • PortaalForum Techniek CO2 techniek

  • Zoeken

    Categoriën

    één diffuser genoeg ?

    CO2 bemesting, CO2 systemen en hulpmiddelen
    • Auteur
    • Bericht
    Avatar gebruiker

    Olaf

    Level: 0

    Level: 0

    • Berichten: 27
    • Geregistreerd: wo 11 jan 2017, 17:49

    één diffuser genoeg ?

    Berichtza 14 jan 2017, 10:41

    Beste allemaal,

    Ik zal me eerst even voorstellen, ik ben Olaf en al geruime tijd enthousiast aquariaan.
    Onlangs heb ik besloten het roer eens flink om te gooien met mijn aquarium en me verder te verdiepen in de wondere wereld van aquascaping.

    De aquarium die ik momenteel in mijn bezit heb is een Juwel Lido 200, welke ik in de aankomende weken ga verbouwen.
    Nu heb ik inmiddels al het één en ander besteld bij ons allen vriend van Azaqua, waaronder de nodige Co2 benodigdheden.
    Het viel mij alleen op dat de Co2 diffuser 30 ( http://www.azaqua.nl/co2-diffusors/1348 ... -bowl.html ) een maximaal bereik heeft van 180 Liter. Nu wil het geval dat mijn aquarium wat meer water bevat....
    Is het wellicht een idee om er nog een tweede (zelfde) diffuser bij te kopen en die aan de andere kant van aquarium te plaatsen om zodoende (ruimschoots) voldoende Co2 te kunnen leveren?

    Logischer wijze zou dan ook de druk waarmee de belletjes de Co2 diffuser uitkomen een stuk lager zijn = kleinere belletjes = betere Co2 opnamen in het water........toch ?

    Ik zie jullie advies graag tegemoet!

    P.S. ja ik wil heel veel planten in mijn aquarium ^^
    Avatar gebruiker

    Wilco

    Beheerder

    Beheerder

    • Berichten: 643
    • Geregistreerd: di 13 mei 2014, 17:08
    • Woonplaats: Steenwijk

    Re: één diffuser genoeg ?

    Berichtza 14 jan 2017, 11:02

    Hallo Olaf en welkom op het forum! Goed om te horen dat je met aquascapen aan de gang gaat! Een Juwel Lido geeft hiervoor veel mogelijkheden.

    Met de CO2 diffusors, en met vrijwel alle aquariumproducten, zijn alle specificaties relatief.

    Bijvoorbeeld:
    Je kunt nog zo'n goede diffusor hebben, maar als je circulatie slecht is heb je er niets aan.
    Ieder aquarium is anders en specificaties op de producten zijn meer richtlijnen dan waarbij best wat marge is. Het kan dus best zijn dat je met de Bowl 30 goed uit de voeten kunt, wanneer hij goed in de stroming hangt. Je zou het kunnen proberen, gezien de prijs val je er geen buil aan. Maar, hij zal er toch wat hard aan moeten trekken. Twee diffusors toepassen is zonde en het is dan verstandiger om een grotere te nemen. Bijvoorbeeld een Do!aqua Music Glass.
    Avatar gebruiker

    Olaf

    Level: 0

    Level: 0

    • Berichten: 27
    • Geregistreerd: wo 11 jan 2017, 17:49

    Re: één diffuser genoeg ?

    Berichtza 14 jan 2017, 20:25

    Thx voor de snelle reactie Wilco,

    Ik denk er over na, maar ga denk ik toch voor 2x de bowl 30. Ze zijn lekker compact en had op mijn werk inmiddels al een mooi T-stuk gemaakt :mrgreen:
    We gaan het gewoon proberen en mocht het op wat voor manier dan toch falen kan er altijd nog een grotere in ^^

    Keer terug naar CO2 techniek

    Wie is er online

    Geregistreerde gebruikers: Geen geregistreerde gebruikers.

    cron