Het is nu do 28 maart 2024, 18:22

  • PortaalForum Aquariumplanten Aquariumplanten algemeen

  • Zoeken

    Categoriën

    Eleocharis Parvula wilt maar niet goed groeien

    Soort identificatie, Nieuwe soorten, Onderhoud, Verzorging
    • Auteur
    • Bericht

    Bauer25

    Level: 0

    Level: 0

    • Berichten: 25
    • Geregistreerd: do 09 nov 2017, 10:16

    Eleocharis Parvula wilt maar niet goed groeien

    Berichtza 09 nov 2019, 16:02

    Beste mede-scapers,

    De Eleocharis zou niet zo`n al te moeilijke plant moeten zijn. Helaas krijg ik hem maar niet aan de praat. Dit gold ook voor de Rotala Rotundifolia. (deze plant heb ik inmiddels niet meer) Ik heb led verlichting van Daytime. Als plantenvoeding geef ik all-in-one van plantedbox. Ik heb aquasoil en ververs 1x per week 50% van het water. Ik begin 2 uur voor het licht aangaat met het toevoegen van CO2 met een diffusor. De CO2 drop checker kleurt zowel boven als onder in het aquarium groen.

    Als planten heb ik verder de Ranunculus inundatus, 1 van de crypto soorten, Hygrophila polysperma 'Rosanervig', Hygrophila polysperma en Bucephalandra. Deze groeien prima. Ik begrijp helaas nog steeds niet wat er fout gaat. Want de Eleocharis, en eerder ook de Rotala, komen iets te kort. Heeft iemand misschien een idee?

    Nog wat aanvullende info: De afmetingen van mijn aquarium zijn 60x40x50. Ik heb 3 led modules: 2x Ultra blue red white. En 1x de module neutral white. Ik heb deze laten branden op 60%, 70%, 80%, 90% en 100%. Het enige resultaat is dat ik last kreeg van algen bij een hogere lichtsterkte. Ook heb ik het geprobeerd met wat extra plantenvoeding. En heb ik de plantenvoeding van aquarebel geprobeerd.

    owino

    -

    • Berichten: 3
    • Geregistreerd: ma 02 maart 2020, 22:09

    Re: Eleocharis Parvula wilt maar niet goed groeien

    Berichtzo 05 apr 2020, 20:32

    Het kan zijn dat er niet voldoende stroming in de aquarium aanwezig is waardoor de voedingsstoffen niet goed langs het gras komen. Of dat het gras in de wat schaduw staat (dan groeit deze weer langzamer met minder uitlopers).

    Keer terug naar Aquariumplanten algemeen

    Wie is er online

    Geregistreerde gebruikers: Geen geregistreerde gebruikers.

    cron