Het is nu do 28 maart 2024, 23:13

  • PortaalForum Inrichting Deel je Layout

  • Zoeken

    Categoriën

    Eerste Aquascape!

    Deel hier je onderwaterlandschap, ontvang tips of laat zien waar je trots op bent!
    • Auteur
    • Bericht

    Kaan

    -

    • Berichten: 1
    • Geregistreerd: zo 12 mei 2019, 21:54

    Eerste Aquascape!

    Berichtdi 21 mei 2019, 01:35

    Hoi iedereen!

    Hierbij mijn eerste Aquarium:

    ADA 60P (60x36x30)

    Verlichting:
    Twinstar 600EA met S2 controller

    Week 1 setting: 6 uur verlichting waarvan 2 intens. Dit zal ik elke week een beetje opbouwen.

    06:00 - 3%
    10:00 - 25%
    12:00 - 50%
    14:00 - 25%
    16:00 - 3%
    23:00 - 0%

    Filter:
    Sunsun 302, 1000 p/u
    3 trays.
    Mechanisch: grof-medium-fijn waar de grof en medium golvend zijn! En 2 trays gevuld met biohome ultimate! (Pondguru setup)


    Substraat:
    Powersand special S, Amazonia normaal en poeder. De supplementen heb ik via Ali dus geen idee of die ook echt werken de pinacle p en w. Tourmaline bactor100 en clear super. Zandpad met ADA Colorado zand.

    CO2:
    Als het goed is 1 bel p/s (CO2 checker is groen) Aquario Neo diffuser (M)

    Plantenvoeding:
    Evolution Aqua - The Aquascaper All in one. Dagelijks 5ml
    Water verversen:
    Week 1 dagelijks 50% wordt in 4 weken afgebouwd maar 1x p/w 50%

    Hardscape:
    Dragonstone? (via marktplaatst gescoord dus geen idee wat het is) superfish Bonsai (M)

    Beplanting:
    Voorgrond: Micranthemum tweediei (montecarlo), Hemianthus callitrichoides (Cuba), eleocharis sp mini, Eriocaulon cinereum.

    Middenzone:
    Hydrocotyle cf. tripartitata (Japan), Staurogyne repens) Bucephalandra sp. Mini needle leave(in de bonsai), verwacht deze week nog 3 Clumps bucephalandra maar niet zeker welke types wel mini types. En Anubias sp Nana **** (nog even een verrassing!)

    Achtergrond:
    Ludwigia sp. Super red mini, Ludwigia inclinata var. verticillata Curly, Ludwigia sp. White

    Moss: Fissidens mini nobilis/fontanus (en de mini Taiwan verwacht ik deze week)

    Dieren:
    Nog niks maar plan is om te starten met wat Crystal Red PL, daarna Celestial Pearl Danios en als laatste een Betta koi hafmoon plakat toe te voegen.(hopende dat als de garnalen het overleven deze niet opeet)

    Foto’s:
    Hardscape, Beplant, Dag 1 (helaas bij de eerste water verversing kwam er een beetje over de rand van de gieter en is er een kratertje ontstaan. Ik wacht echter even tot de montecarlo zich heeft genesteld anders maak ik het alleen maar erger!

    AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

    Keer terug naar Deel je Layout

    Wie is er online

    Geregistreerde gebruikers: Geen geregistreerde gebruikers.

    cron