Inmiddels staat de hardscape in het aquarium. Ik ga er nog details aan toevoegen met Spiderwood. Het is in eerste instantie lichter van kleur dan Driftwood, maar na verloop van tijd wordt dat ook donkerder.
Ik heb aan de bovenkant van het aquarium een omlijsting. Het aquarium staat in de woonkamer, dus mijn vriendin heeft er ook wat over te zeggen.

De glazen lili pipe`s heb ik aan de achterkant zitten. We hebben namelijk een poes in huis die graag overal aan zit. Het aquarium is ze al een keer ingesprongen toen er 10 cm water in stond (ik had namelijk al verwacht dat ze dit zou gaan doen). Ik denk niet dat ze dat nu nog een tweede keer zal doen.

Daarnaast heb ik het aquarium wat verder van de leuning van de bank gezet.
Nu de uitstroom aan de achterkant zit, wordt het natuurlijk wel spannend of de CO2 goed verspreid wordt door het aquarium. Mogelijk moet ik hierdoor het aantal bellen wat verhogen.
Ik wil van het weekend het aquarium gaan vullen met water en hem daarna een aantal weken laten draaien. Zo hoop ik dat ik geen last heb van de ammonium piek, wanneer ik de planten heb toegevoegd. Ook kan ik nu even rustig planten gaan uitzoeken.